8. november 2012

Chocolate chip cookies

Jeg har bagt cookies. Nogle vil sige at de ikke hedder chocolate chip, fordi jeg bruger hakket chokolade og ikke chocolate chips. Men for mig er det same same. 


Jeg bagte denne portion. Der bliver ca 55, hvis man sætter dem på bagepladen med teskeer, jeg brugte spiseskeer for i min verden er denne type cookies store og så bliver der omkring 18.

75 g blødt smør
100 g sukker
50 g brun farin
1 æg
150 g hvedemel
1 tsk vanillesukker
1/2 tsk natron
1/2 tsk fint salt
100 g groft hakket chokolade (jeg brugte halvt mørk og halvt hvid chokolade)

Rør smør og sukker godt sammen. Rør farin og æg i. Bland mel med vanillesukker, natron og salt og vend det i smørblandingen. Tilsæt til sidst den hakkede chokolade. Sættes på bagepladen med enten teske eller spiseske, tryk dem lidt flade og bag dem 7 (små kager) til 10 (store kager) min ved 175 gr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar