4. december 2012

Julesmåkager

Julen er småkage-tid. Jeg har nu aldrig været den store småkage-bager, men i år har jeg haft lyst til at bage de små sataner. Så i weekenden blev, der bagt brunkager, vanillekranse (uden huller, for dem kunne jeg ikke finde), fedtebrød og Søsters favoritter. Sidstnævnte hedder helt sikkert noget andet, men jeg kender det ikke og da min søster er ret pjattet med dem, har jeg døbt dem Søsters favoritter.
Så har jeg selvfølgelig også gang i honningkager, de er næsten klar. De skal lige være en smule blødere og så en god gang chokolade :)

Min egen favorit jule småkage er egentlig klejnen. Jeg har aldrig lavet dem selv - måske det bliver næste år at jeg får gang i klejne-kogeriet, jeg tror vi har rigeligt af julesmåkager til denne jul!
Jeg vil ikke afvise at der kommer opskrifter ind på ovenstående bagværk, jeg skal bare lige af med en gang sygdom, som har invaderet min krop :(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar